maanantai 11. huhtikuuta 2016

Elämäni aakkoset

Elämäni aakkoset-haaste/mikälie postaukset pyörivät joku aika sitten monessa blogissa ja vihdoin minäkin olen päättänyt sellaisen toteuttaa! Ideana siis keksiä jokaisen aakkosen kohdalla joku itselle tärkeä tai muuten vain omaan elämään jollakin lailla liittyvä asia.

A- Avovaimous. Niin oudolta kuin se vielä(kin) omaan korvaani kuulostaakin, niin olen ollut jo syyskuusta lähtien avovaimo. Kihloissa emme tosin ole vielä, mutta asumme yhdessä poikaystäväni kanssa, tai siis avomiehen kanssa. Mutta tosiaan, emme yleensä käytä tuota avopuoliso ilmausta kovin usein, koska tyttö-ja poikaystävä vain jostakin syystä kuulostavat omiin korviimme luontevammilta.   

B- Blogi. Välillä olen aktiivinen, välillä blogin päivittäminen unohtuu kokonaan, mutta joka tapauksessa ihana harrastus tämä on. 

C- Canon. Ensimmäinen kamerani oli Canon powershot (en kyllä muista koko nimeä) ja nykyinen, joka on myös ensimmäinen järjestelmäkamerani on myös merkiltään Canon. Tyytyväinen olen ollut merkkiin, jos (ja kun) joskus ostan paremman järkkärin, on sekin todennäköisesti Canon. 

D- Deadpool. Ei sinänsä ole muuten merkityksellinen leffa elämässäni, kuin että muistan sen olleen hulvattomin toimintaleffa, jonka olen koskaan nähnyt! Ei yhtään huono tosin, tykkäsin, vaikka toki juoni olisi voinut olla monipuolisempi.  

E- Eräretket. Mikäs sen parempaa kuin pakata eväät mukaan ja lähteä retkelle luontoon. Olen pienestä lähtien ollut mukana perheeni pienimuotoisilla eräretkillä ja pitänyt niistä. Haaveenani olisi joskus päästä tekemään ihan kunnon eräretki Lappiin joko Syksyllä ruskan aikaan tai kesällä. Toistaiseksi täytyy kuitenkin tyytyä lähempänä oleviin kohteisiin, koska a) minulla ei ole ajokorttia saati autoa ja b) vaikka kortti ja auto olisikin, niin Lappiin ajaminen tulisi todennäköisesti aika kalliiksi, ainakin opiskelijabudjetille. Mutta vielä joskus haluan tuon haaveeni toteuttaa!  
IMG_1197

F- Fiikus. Saimme tuparilahjaksemme fiikuksen, mutta valitettavasti se kuoli liiallisen kastelun seurauksena. Vähän aikaa sitten ostimme uuden ja toivomme, että sen saisimme pidettyä hengissä.  

G- Game of thrones. Ehdottomasti paras katsomani sarja tähän mennessä. Rakastan! Nimimerkillä en jaksa odottaa kuudetta kautta!   

H- Harrastukset. Tällä hetkellä minulla ei liiemmin ole harrastuksia, muuta kuin tosiaan epäaktiivinen bloggaus ja valokuvaus. Haluan kuitenkin muuttaa asian viimeistään silloin kun syksyllä muutamme Jyväskylään opiskelemaan. Luulisin, että siellä harrastustarjonta on paljon monipuolisempi kuin täällä keskellä ei mitään! 

I- Iloisuus. Olen perusluonteeltani iloinen. Tosin onhan minullakin niitä päiviä, kun mikään ei ole kivaa ja kaikki on huonosti. Olen kuitenkin huomannut, että olemalla iloinen ja edes yrittämällä nähdä asioiden hyvät puolet pääsee pitkälle ja elämä on helpompaa. 

J- Jyväskylä. Todennäköisesti minun ja poikaystäväni kotikaupunki ensi syksynä. Molemmat siis haimme opiskelemaan sinne, joten jos hyvin käy ja nappaamme sieltä opiskelupaikat, olisi muutto varmaan elokuussa tiedossa! 

K- Kotityöt. Nyt tämän lomani aikana olen huomannut, kuinka nautinkaan kotitöistä. Kuulostaa varmaan todella oudolta, mutta minä oikeasti rakastan niitä tällä hetkellä! Kait se johtuu siitä, että saan nukkua pitkään ja tehdä ne ihan milloin vain huvittaa. Huvittavaa, että tiskaaminenkin on nykyään mukavaa, samoin kuin siivoaminen ja pyykkäyskin. Pyykkien pesu onkin nyt se kaikkein mieluisin homma tällä hetkellä. Osittain se johtuu ehkä siitä, että ostimme hiljattain oman pesukoneen kämppäämme, niin ei tarvitse enää käydä pesutuvassa varaamassa pyykkiaikaa, vaan saa pyykätä ihan milloin vain haluaa. Poikaystävänihän on hyötynyt tästä pirttihirmuilustani siten, että koulusta kotiin tullessaan hänen ei tarvitse tehdä yleensä mitään kotitöitä, joten molemmat ovat tyytyväisiä!  
 
IMG_1107

L- Luonto. Luonto on ollut minulle aina todella tärkeä. Mielestäni on mahtavaa, että Suomesta löytyy kauniita luonnonmaisemia melkein kaikkialta. Monet sanovat, että luonnossa liikkuminen vähentää stressiä ja uskon sen todella olevan niin, koska minullekin tulee siellä rauhallinen ja stressitön olo. 


M- Mummot. Olen onnekas, koska minun molemmat mummoni ovat vielä elossa. He ovat olleet todella tärkeitä vaikuttajia elämässäni koko pienen ikäni ja olen siitä iloinen. Olen saanut heiltä hyviä elämänohjeita ja kuullut mielenkiintoisia tarinoita siitä, millaista heidän nuoruudessaan oli. Heillä molemmilla on myös todella hyvä huumorintaju ja monet kerrat olen saanutkin nauraa heidän jutuilleen! Olen ajatellut, että voisin ehkä ottaa jopa tatuoinnin/tatuoinnit heidän kunniakseen.   

N- Netflix. Hankimme vuoden alussa kimpassa poikaystäväni ja hänen pikkusiskonsa kanssa Netflixin ja olemme olleet tyytyväisiä. Tarjontaa on ainakin minulle ja poikaystävälleni ihan riittävästi, vaikka monet tarjonnasta valittavatkin. Myöskään hinta ei kirpaise ottaen huomioon sen, että Netflixiä voi töllöttää nin paljon kuin sielu vain sietää. 

O- Omalaatuisuus. Pidän ihmisistä, jotka uskaltavat olla rohkeasti juuri sellaisia, omanlaatuisia itsejään kuin oikeastikin ovat, eivätkä esitä mitään muuta. Mielestäni persoonalliset, hieman "oudot" (hyvällä tavalla) ihmiset ovat mielenkiintoisia. Olenhan itsekin sellainen, joskaan tuskin kovinkaan mielenkiintoinen, hehe. 
IMG_1111
P- Perhe. Perhe on tärkeä minulle, on ollut aina ja tulee olemaankin. Minulla on onneksi aina ollut hyvät välit vanhempiini, tietysti ollessani pahainen teinihirviö tuli kiukuteltua heille ihan turhaan, mutta onneksi silloinkin he olivat ymmärtäväisiä. Vanhempani ovat hyvin kannustavaisia ja huolehtivaisia vieläkin, vaikka olenkin jo aikuinen. Myös veljiini minulla on nykyään hyvät välit, vaikka nuorempana minulla olikin aika paljon yhteenottoja vanhemman isoveljeni kanssa.  

Q- Pakko skipata, en keksi yhtäkään asiaa!  

R- Rakkaus. Oivoi, miten lällyltä kuulostaa, mutta kyllä rakkauskin on aika keskeisessä roolissa elämässäni. Ei tosin pelkästään romanttinen rakkaus, jota tunnen poikaystävääni kohtaan, vaan myös esimerkiksi rakkaus perheenjäseniäni ja ystäviäni kohtaan. Heitäkin rakastan koko sydämestäni, se on vain erilaista rakkautta.

S- Soteala. Jos hyvin käy, työskentelen tulevaisuudessa sosiaali- ja terveysalalla. Ykköstoiveeni ammatikseni on sosionomi, mutta jos en sitä pääse opiskelemaan, niin ehdottomasti jokin muu sosiaali-terveysalan ammatti olisi haaveena.   IMG_1230

T- Taru sormusten herrasta-trilogia. Ihan paras kirja-ja elokuvasarja. Fanitin Taru sormusten herrasta-trilogiaa eniten ala-asteella, mutta rakastan sitä yhä. Pitäisikin lukea ne kirjat uudelleen! Totta kai myös Hobitti on aivan mahtava, mutta itselleni Taru Sormusten Herrasta tulee varmaan aina olemaan se number one, ainakin elokuvien osalta.  

U- Uskallus. Uskalluksen saralla minulla on aika paljon tekemistä. Ja siis tällä uskalluksella tarkoitan siis sellaista uskallusta tehdä juuri sellaisia spontaaneja asioita elämässä, mitkä tekevät siitä jännittävän. Mielestäni en osaa heittäytyä juuri sellaisiin juttuihin, vaikka haluaisin. Olen myös välillä ujo, joten siitäkin haluaisin eroon, että ihmisiin tutustuminen ja uusien ystävien saaminen olisi helpompaa.

V- Valokuvaus. En omista kallista digijärkkäriä, vaan ihan perustason ja vieläpä aika vanhan digijärkkärin. Mutta siitä huolimatta pidän valokuvaamisesta ja haluan kehittyä siinä. Mielestäni hyviä kuvia voi ottaa kännykän kamerallakin tai normaalilla digikameralla. Itse sain ensimmäisen digikamerani 10-vuotiaana ja siitä lähtien olen rakastanut valokuvaamista. Kaikkein eniten pidän luonnon kuvaamisesta.  

W- Walking dead. Toinen aivan mahtava sarja! Joka kaudella saa jännittää mitä tapahtuu seuraavaksi.  
IMG_1253

X- Ja taas sellainen kirjain, johon en millään keksi asiaa, joka liittyisi omaan elämääni. Höh.   

Y- Ystävät. Minulla on monta hyvää ystävää ja olen siitä todellla kiitollinen. Pari heistä asuu kauempana, mutta loput kuitenkin vielä samalla paikkakunnalla. He kaikki ovat ihan mahtavia ja heihin voi luottaa. Yritän itsekin olla mahdollisimman hyvä ystävä, mutta en ole varma onnistunko siinä. Joka tapauksessa ystäväni ovat minulle todella rakkaita, kuin toinen perhe!   

Z- Eipä löydy tähänkään sanaa..... 

Å- Eikä valitettavasti tähänkään....... 

Ä- Äiti. Minulla on ihana äiti, jolle voi puhua ihan mistä vaan. Hänellä on myös hyvä huumorintaju ja hänen kanssaan on muutenkin kivaa viettää aikaa. En valehtele, jos sanon hänen olevan myös yksi parhaista ystävistäni. 

Ö- Ötökät. Hyttyset ja paarmat ovat todella ärsyttäviä, mutta hämähäkkejä pelkään yli kaiken! Eihän näissä Suomen hämähäkeissä mitään pelottavaa pitäisi olla, mutta pelkään niitä silti todella paljon, en edes tiedä miksi. Perhoset taas ovat mielestäni ötököistä ihanimpia. 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti