keskiviikko 25. maaliskuuta 2015

Takatalvi ja lukumotivaation puute

Vielä viime viikolla nautimme lämpimästä auringonpaisteesta ja keväisestä säästä, mutta sitten tämä klassinen ilmiö nimeltä takatalvi päättikin tulla moikkaamaan. Lunta satoi ainakin täällä päin ihan törkeän paljon ja lämpömittarin lukema laski miinukselle. Höh, itse olen odottanut kevättä ja kesää jo jonkin aikaa, joten tämmöinen takatalvi ottaa kyllä päähän. No, onneksi tänään edes paistoi aurinko, vaikkei lämmintä olekaan. 

IMG_9458
Takatalven lisäksi minua ärsyttää tällä hetkellä myös koeviikko. Tuntuu, ettei lukumotivaatiota ole ollenkaan ja tekisi mieli tehdä vain kaikkea muuta. Minulla on ollut esimerkiksi hirveä hinku siivota nämä pari päivää, sattumoisin juuri nyt koeviikolla, juu-u, mitä tahansa täytyy keksiä, että välttyisi luku-urakalta. Vähäisen lukemisen tulos näkyy kyllä varmasti saksan kokeessa. Jotenkin olin onnistunut sulauttamaan kaksi kielioppiasiaa yhteen ja tulokseksi tuli varmaan todella sekavia lauseita. Ja minä kun luulin tehneeni kokeeni todella hienosti ja kun juttelin ystäväni kanssa, niin karu totuus selvisi ja lähdin muutaman kirosanan saattelemana kotiin. 


IMG_9512
Enkun koe tuntui menevän paremmin, mutta ei voi nuolaista ennen kuin tipahtaa. Huomenna vuorossa on matikka, joka on siis yksi niistä aineista, joista suoriudun kaikkein heikoiten. Pitäisi jaksaa tehdä tehtäviä ja päntätä päähän kaikki tärkeät laskutavat, mutta kun en jaksa. Mutta kun on pakko. Pääni sisällä käydään tahtojen taistelua tämän asian suhteen. 

Päätin olla tämän viikon kotikotona, niin kokeisiin pänttääminenkin on jotenkin helpompaa, kun ei tarvitse miettiä mitä syö ja tiskata ja hoitaa muita kotitöitä omassa kämpässä. Isä suostui kuskaamaan minua kouluun ja sieltä pois, mikä on minun mielestäni aika kivaa. On muutenkin ihanaa olla välillä kokonainen viikko oman perheen kanssa. 

IMG_9538
Näyttääkö kenenkään muun mielestä noissa oksissa olevan pieniä hattaroita tai vaahtokarkkeja? Minun mielestäni ne ovat aika vekkulin näköisiä, joten päätin ottaa niistä kuvan. 


Lukumotivaation puutteen lisäksi minua alkoi nyt myös nukuttaa vietävästi, joten pitäkää peukkuja, että saisin huomisen matikan kokeen edes läpi, luulen nimittäin, että lukeminen jää vähemmälle, jos en jostakin saa jotain piristyspiikkiä. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti